Crăciunul ar trebui să fie un moment de bucurie şi armonie, însă pentru foarte mulţi dintre noi a devenit o perioadă în care stresul şi oboseala ating cote maxime.
Sărbătorile de iarnă au devenit în ultima perioadă mai degrabă o corvoadă, şi nicidecum un motiv de bucurie. Cea mai mare sursă de stres o constituie cadourile, indiferent că este vorba de băile de mulţime în căutarea cadoului perfect, cursele în ultimul minut şi, nu în ultimul rând, necesitatea de a fi atenţi la buget. Însă, există strategii pentru a face faţă cu brio stresului de Crăciun, precum şi mii de variante pentru a organiza un adevărat turneu pentru cumpărarea cadourilor, care variază în funcţie de obiceiurile fiecăruia. De altfel, se pot realiza adevărate profiluri de cumpărături. Strategiile de supravieţuire pentru specialiştii în shopping, la fel ca şi „fotografia“ diferitelor stiluri de cumpărături în zilele care preced Crăciunul, sunt rezultatul unui studiu cu privire la raportul între europeni şi cumpărăturile de Crăciun realizat de specialiştii italieni de la Bocconi & Trovato Partner pe un grup de 150 de experţi în arta cumpărăturilor.
Astfel, în opinia a 64% dintre experţii intervievaţi, stresul este cuvântul de ordine, aproape jumătate dintre cumpărători (41 la sută) sunt mereu pe fugă, 28 la sută sunt nervoşi la ideea că trebuie să caute cadouri, iar 19 la sută trăiesc această experienţă ca pe un coşmar de care nu pot scăpa. De menţionat că la originea acestei situaţii se află doar proasta organizare. 52 la sută dintre experţii intervievaţi afirmă că majoritatea clienţilor nu ştiu ce să cumpere (35 la sută) şi nici de unde (28 la sută), iar mulţi dintre ei ar dori să apeleze la ajutorul unui profesionist.
Cadouri pe sexe
Femeile şi bărbaţii se deosebesc mult şi în ceea ce priveşte modul în care fac cumpărăturile de Crăciun. În opinia a 65 l