Preţurile mici ale imprimantelor venite din Asia au picat la ţanc într-o Românie care ardea să producă reclame outdoor. S-a prins de această oportunitate Ionuţ Şişu, un om de afaceri bucureştean.
Ionuţ Şişu socoteşte cât valorează pentru businessul său afluxul de afişe electorale de la prezidenţialele din anul acesta. Îi ia doar câteva secunde să pună totul cap la cap: puţin peste 160.000 de euro proveniţi din cele patru imprimante de format mare pe care tocmai le-a vândut la începutul campaniei electorale şi cei 80.000 de metri pătraţi de material plastic din care se fac bannerele.
A dat tot ce avea pe stoc. Bărbatul nu are nicio legătură cu politica, dar firma lui, Ad Line Solutions, importă imprimantele industriale, cernelurile şi hârtiile pe care firmele de producţie publicitară le folosesc pentru a realiza bannere cu oameni politici care zâmbesc larg pe la toate colţurile. Şi anul trecut a lucrat, indirect, pentru aspiranţii la scaunele de deputat şi senator. Atunci şi-a primit banii cu întârzieri de luni bune, din cauza neseriozităţii partidelor. Se aşteaptă ca anul acesta să se întâmple la fel, dar asta nu-l sperie prea tare. Este mulţumit că doi ani la rând a reuşit să astâmpere „setea“ firmelor de producţie publicitară cu imprimante ieftine, din China. „Aveau nevoie de mult şi ieftin, pentru a produce mult şi ieftin. Cum altfel pe timp de criză?“, îşi răspunde singur Şişu, încordându-şi sprâncenele blonde, ca de rus.
VRĂJITOR PE STOCURI
Tot China l-a înşurubat în piaţa românească de profil, în 2006, când a început businessul de import de utilaje pentru producătorii de publicitate. Cu un an înainte de a merge prima oară după furnizori chinezi, importa imprimante second-hand de prin Europa, de la branduri mari, precum HP sau Epson.
Atunci, Şişu şi-a dat seama că firmele de producţie publicitară abia strângeau bani pentru aces