La sfarsitul verii acestui an, Yourway, un viitor business axat pe investigarea potentialului si a directiei ideale in cariera pentru elevi de gimnaziu, liceeni, tineri fara experienta in munca si angajati, era doar un plan pus pe hartie. Patru luni mai tarziu, afacerea este lansata si se lucreaza deja la dosarele de competente ale primilor clienti.
Specialistii in dezgropat si ghidat potentialul, valorile si directia carierei clientilor sunt Mihaela Feodorof, fost recruitment and career development manager al BRD, cu o participatie de 60%, si Cosmin Alexandru, presedintele asociatiei Erudio, cu un pachet de 40% din actiuni. Investitia in business ajunge al cateva mii de euro, potrivit lui Alexandru.
Yourway se vrea un business care sa raspunda nevoilor acute de pe piata fortei de munca: sa descopere talentele, sa ajute organizatiile sa isi gaseasca si dezvolte oamenii cheie pentru un plan de succesiune si sa isi consilieze clientii in a-si gasi o pozitie intr-o organizatie in care pot da randament maxim.
Astfel, clientul, fie o companie, fie o persoana fizica, de orice varsta, trece initial prin etapa identificarii nevoilor. Apoi, i se aplica baterii de testare a abilitatilor, competentelor si personalitatii, masurate prin instrumente validate in Occident.
In urma rezultatelor, consilierii Yourway intocmesc un raport de feed-back, dezvaluindu-i clientului atat punctele slabe, cat si avantajele. In functie de dorintele si bugetul clientului se pot parcurge, optional, 6-8 sesiuni separate de consiliere in cariera. In aceste sesiuni, consilierii invata clientii cum sa se prezinte la un interviu si cum “sa se vanda” eficient.
Pentru copiii de gimnaziu si liceeni, care se inscriu in paleta de clienti, evaluarea si feedback-ul se acorda cu sprijinul unor psihologi.
Desi business-ul este axat exclusiv pe o clientela tanara, fara experie