Miercuri, 9 decembrie, se implinesc 115 ani de la inaugurarea primei linii de tramvai electric din Romania, linia tramvaiului 14, din Bucuresti, ce ii plimba pe calatori, la vremea respectiva, din Cotroceni, pana la mahalaua Obor.
Prima linie electrica pentru tramvaie din Romania a fost inaugurata pe data de 9 decembrie 1894, acum 115 ani, la Bucuresti, fiind si una din primele de felul sau din intreaga Europa.
La data respectiva, bucurestenii se bucurau deja de beneficiile transportului in comun, la 23 de ani de la infiintarea "Societatii Romane de Tramvaiuri", care folosea insa tramvaie trase de cai.
Mai tarziu, in luna aprilie a anului 1909, odata cu dezvoltarea si cresterea numarului mijloacelor de transport comun in Bucuresti, Consiliul comunal al Primariei a hotarat constituirea Societatii de Transport Bucuresti (STB) cu scopul de a electrifica toate liniile de tramvai din Capitala si de a construi noi trasee.
Miercuri, 9 decembrie, se implinesc 115 ani de la inaugurarea primei linii de tramvai electric din Romania, linia tramvaiului 14, din Bucuresti, ce ii plimba pe calatori, la vremea respectiva, din Cotroceni, pana la mahalaua Obor.
Prima linie electrica pentru tramvaie din Romania a fost inaugurata pe data de 9 decembrie 1894, acum 115 ani, la Bucuresti, fiind si una din primele de felul sau din intreaga Europa.
La data respectiva, bucurestenii se bucurau deja de beneficiile transportului in comun, la 23 de ani de la infiintarea "Societatii Romane de Tramvaiuri", care folosea insa tramvaie trase de cai.
Mai tarziu, in luna aprilie a anului 1909, odata cu dezvoltarea si cresterea numarului mijloacelor de transport comun in Bucuresti, Consiliul comunal al Primariei a hotarat constituirea Societatii de Transport Bucuresti (STB) cu scopul de a electrifica toate liniile de