Marile lanturi de comert alimentar spun ca anul viitor va fi cel putin la fel de greu ca 2009 si ca hard-discount-ul (segmentul cu cele mai mici preturi) este singurul segment care va iesi castigator din criza.
Contractia consumului, care a trimis in insolventa in acest an cele mai mari retele de supermarketuri si hipermarketuri cu capital romanesc, va continua si in 2010, cand ar putea aparea pe piata mai multe inchideri de magazine ale unor lanturi internationale de comert, potrivit reprezentantilor retailerilor prezenti la conferinta "Romania Retail Forum 2009" organizata de Mediafax. La inceputul anului atat comerciantii, cat si producatorii activi la nivel local pariau pe rezistenta sectorului alimentar in fata crizei. "Cei care isi construiesc bugetele pentru anul viitor mizand pe cresterea consumului pe piata de FMCG (bunuri de larg consum - n. red.) sunt putin prea optimisti. 2010 cred ca va fi cel putin la fel de greu ca 2009", a declarat Alexandru Vlad, directorul executiv al retelei Selgros Cash & Carry Romania.
"Daca nu vor fi cresteri de vanzari, ne dorim macar sa ramanem profitabili", a spus la randul sau Delia Nica, directorul de comunicare al grupului Metro in Romania si vicepresedinte al AMRCR (Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania).
Vlad estimeaza ca declinul segmentului cash & carry, care se adreseaza in special revanzatorilor si firmelor din HoReCa, este in acest moment mai accentuat, comparativ cu cel al hipermarketurilor.
De partea cealalta, segmentul discounterilor, pe care activeaza in prezent retelele Penny Market, Plus, Profi si MiniMax, ar putea fi in 2009 singurul care ar ramane pe crestere. "Hard-discounterii sunt singurii care anunta investitii masive pentru urmatoarea perioada. Daca pana acum preturile prohibitive din real estate i-au tinut departe, 2010 cred ca va fi primul an in care acestia vor avea