Hoţii au mai inventat o modalitate de a păcăli naivii: victima este ţinută la telefon până virează un comision de 3% în schimbul unui presupus premiu de 10.000 de euro.
Aşa a păţit un preot de 37 de ani din Constanţa, care a primit un mesaj pe telefonul mobil prin care era anunţat că a câştigat respectivul premiu.
Părintele Eugen a bănuit că este o escrocherie şi a sunat pe numărul de telefon să se arate interesat de premiu. La celălalt capăt al firului, un tânăr i-a cerut datele de identificare, „pentru verificare" şi i-a spus că la o emisiune de la Prima tv s-a extras marele premiu şi el este câştigătorul.
Pentru a primi premiul trebuia să meargă la un oficiu Western Union, unde să achite un comision de 3% din cei 10.000 de euro, adică 300 de euro.. „Trebuie însă să menţinem legătura telefonică până plătiţi comisionul. Este necesar pentru monitorizarea discuţiei", a spus escrocul. Plata trebuia să se facă în maximum 30 de minute, că altfel premiul nu mai era valabil.
Preotul a depus plângere la Protecţia Consumatorului. „Este prima sesizare de acest gen. Oricum, tot pe mâna Poliţiei ar ajunge reclamaţiile", a transmis Protecţia Consumatorilor. Poliţiştii spun că nu pot interveni, întrucât companiile de telefonie nu-i ajută la identificarea autorilor fraudelor.
„Este clar o tentativă de fraudare. Vă rugăm să ne furnizaţi orice dată care ar putea duce la identificarea apelanţilor", a precizat Cristina Creţu, operator Cosmote, în timp ce reprezentantul Prima TV, Romulus Ornea, a menţionat că postul de televiziune nu a organizat nimic de acest gen.