A scrie sau a vorbi despre modă nu mai presupune, în prezent, orientarea către un singur public-ţintă, cel feminin. Interesul se deplasează şi înspre sfera masculină, astăzi a ajuns să se vorbească mult mai deschis şi mai lipsit de prejudecăţi despre importanţa aspectului exterior la bărbaţi. Deşi, în general, se păstrează încă o tendinţă clasicizantă, conservatoare de a vedea idealul modei masculine, stilul vestimentar masculin nu este străin de manifestări extravagante, care arată că au trecut vremurile în care vestimentaţia era sinonimă doar cu utilitatea. Moda a ajuns o adevărată industrie, pe fundalul creşterii importanţei pe care imaginea o are în ceea ce priveşte raporturile sociale. Şi pentru că moda şi stilul merită mai mult decît prezentările şi abordările cu care ne-au obişnuit nenumăratele reviste dedicate acestui fenomen, Adina Nanu şi Ovidiu Buta oferă, în cartea lor recent publicată la Editura Polirom, Bărbatul şi moda, o perspectivă extrem de interesantă şi inedită, în care fenomenul modei este studiat în aspecte multiple. Cartea este născută din colaborarea a două nume de prestigiu în lumea modei româneşti: Adina Nanu este istoric de artă, autoarea singurului studiu despre costum publicat în România, Artă, stil, costum, profesor la Universitatea Naţionala de Artă Teatrală şi Cinematografică din Bucureşti, iar Ovidiu Buta, fost student al Adinei Nanu, este critic de modă, fashion director al revistei G.Q. Studiul celor doi este atractiv şi din punct de vedere grafic, prin cuprinderea a zeci de ilustraţii ale Adinei Nanu, precum şi a unor fotografii realizate de Ovidiu Buta. Bărbatul şi moda a avut parte de o lansare în ton cu subiectul abordat: în cadrul unei petreceri dandy, în Gaia Boutique Club, pe 14 decembrie, moderator fiind Oana Boca, director de imagine Polirom. Autorii pornesc de la ideea că vestimentaţia îndeplineşte, mult mai mult de