Compania americană a inaugurat, acum două zile, un aparat de zbor cu consum şi costuri de întreţinere reduse. Sursa: Reuters
Noul model 787 produs de compania aeronautică americană Boeing, botezat „Dreamliner”, a avut, marţi noapte, zborul inaugural, după doi ani şi jumătate de la lansarea proiectului.
În pofida întârzierii semnificative, cauzată de o serie de neajunsuri tehnice care au dus, între timp, şi la anularea unor comenzi, Boeing îşi pune multe speranţe în modelul care promite să fie unul din cele mai eficiente avioane din lume în privinţa consumului de carburant.
Aparatul a stat în aer doar trei ore, cu două mai puţin decât fusese programat iniţial, din cauza con diţiilor meteorologice nefavorabile, şi a aterizat marţi după-amiază (aproape de miezul nopţii, ora României) pe un aerodrom aparţinând companiei din apropiere de oraşul Seattle, statul Washington, în aplauzele a mii de angajaţi ai Uzinelor Boeing.
Avionul viitorului
Modelul testat marţi, un bireactor de dimensiune medie, costă aproximativ 140 de milioane de dolari şi poate transporta până la 330 de pasageri, pe distanţe de până la 15.000 de kilometri.
Fuselajul său este construit în proporţie de 50 la sută din materiale compozite, ceea ce determină un consum de carburant cu 20 la sută mai redus decât la celelalte avioane de line cu dimensiuni comparabile, dar şi costuri de întreţinere inferioare.
Compania americană a investit în acest proiect în jur de zece miliarde de dolari şi, pentru a-şi recupera banii, va fi nevoită să ofere reduceri semnificative clienţilor care aşteaptă de peste doi ani să le fie livrate aparatele comandate.
Boeing a amânat de cinci ori debutul producţiei şi de şase ori lansarea aparatului, punând la grea încercare răbdarea clienţilor, scrie Reuters. Întârzierile au fos