Bilanţul Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime" SA a scos la iveală modul în care porturile maritime româneşti au fost afectate de criza economică mondială. Totuşi, printre sectoarele în care s-a înregistrat o creştere, în ciuda crizei, se numără traficul de cereale şi de autoturisme.
Cu toate că, în primele unsprezece luni ale anului 2009, traficul total de mărfuri înregistrat a fost cu 33% mai mic decât în anul precedent, Ioan Bălan, directorul general al CN APM susţine că este o scădere normală în contextul crizei economice şi că este posibil ca lucrurile să se mai redreseze în cursul anului 2010. „Poate că 2010 nu va fi un an cu mult mai bun decât 2009, dar se va simţi o îmbunătăţire a situaţiei, cel puţin spre sfârşitul anului", a precizat directorul CN APM în cadrul unei conferinţe de presă. De asemenea, conducerea instituţiei afirmă că situaţii la fel de dificile s-au întâlnit şi în celelalte porturi din Europa şi din lume, astfel că România nu a ieşit din tipare cu aceste rezultate. Totodată, conducerea a făcut precizarea că, în anul 2008, s-a înregistrat un trafic de mărfuri record pentru Portul Constanţa în ultimii 20 de ani, astfel că ar fi nevoie de circa trei ani, dată fiind criza economică, pentru a reveni la asemenea performanţe. Potrivit directorului general, există şi sectoare unde traficul a crescut, fiind vorba de cereale, produse petroliere, seminţe uleioase, materiale de construcţii, echipamente şi maşini. „În primele unsprezece luni ale acestui an, traficul de cereale a crescut spectaculos, depăşind 9,5 milioane de tone. În aceeaşi perioadă a anului trecut, traficul de cereale prin porturile maritime româneşti era de 5,4 milioane de tone", a precizat Ioan Bălan. În ceea ce priveşte sezonul de croaziere, conducerea CN APM a afirmat că aproximativ 15.000 de turişti au venit în Portul Constanţa anul acesta, faţă de 24.000, an