Dezvoltarea unei afaceri nu este o stiinta exacta, iar, pana acum, nu s-a inventat o reteta care sa poata garanta un succes rasunator. Cu toate acestea, putem observa cum folosirea unei metode potrivite, la timpul potrivit, cu alegerea celor mai bune resurse si a celei mai fine sincronizari, poate crea rezultate spectaculoase.
Cum puterea exemplului da intotdeauna cele mai bune rezultate, inainte de a porni pe calea succesului trebuie sa privim in urma, spre inceputurile celor mai mari si mai profitabile afaceri din lume, arata HowStuffWorks.
Dell
Cele mai multe companii se mandresc cu stocuri imense, cu depozite uriase ce ii asteapta dintr-o clipa in alta pe clienti sa dea buzna si sa le goleasca. Cum lucrul acesta nu se intampla foarte des, stocurile inseamna, de cele mai multe ori, cheltuieli in plus si bataie de cap suplimentara pentru companii.
Pana la Dell, detinerea unui inventar impresionat era considerat un rau necesar, un risc asumat cu speranata unui castig mai mare, in viitor. Dell a schimbat aceasta perceptie, imprumutand un concept folosit de Toyota inca din anii '60, denumit Just-in-Time, sau "exact la momentul potrivit", gratie caruia producatorul de calculatoare nu a mai fost nevoit sa anticipeze cererea de piese de schimb, renuntand treptat la marfa ce se uza moral, in fiecare clipa, pe rafturi.
Eliminarea stocurilor a dus la scaderea costurilor, la aparitia unor preturi extracompetitive si a unor servicii extrem de rapide.
Combinand aceasta metoda cu vanzarile directe, Dell s-a transformat, peste noapte, intr-un model ideal de afacere, reusind sa renunte treptat la retailerii intermediari si sa-si vanda produsele in mod direct, incasand si profitul intreg.
Consumatorii au ajuns, astfel, sa comande produsele dorite, iar, dupa efectuarea platii, Dell comanda piesele de