Anul care sta sa se incheie a fost plin de evenimente in domeniul auto. De la uimitorul concept Dacia Duster pana la inceperea productiei Ford la Craiova peisajul auto intern a fost plin de noutati. La "international" criza a facut posibile tranzactii care altfel ar fi parut de domeniul fantasticului, plus ca au aparut si falimente de rasunet urmate de reveniri pe masura. A fost un an in care multi oameni din industrie au spus ca preturile la masini sunt incredibil de mici, a fost un an cand unele piete auto au intrat in colaps iar altele au triumfat, ajutate de politici bine gandite. Se incheie anul in care Top Gear a dedicat o emsiune Romaniei, anul in care masini populare au venit cu noi generatii, iar Trabantul vrea si el sa revina, in "haine" moderne.
1 Criza la Dacia, recorduri negative, pericol de concedieri masive, intreruperi ale productiei.
La inceput de an au abundat stirile despre situatia grava de la Dacia. Ianuarie a fost cea mai slaba luna de dupa privatizare, cu vanzari interne ce abia au trecut de 1.500 de unitati. In plus, au fost si doua saptamani de intrerupere a productiei si exista pericolul ca, daca piata nu isi revenea, sa se renunte la 3-4.000 de oameni in primvara. Totusi, programul Rabla din Germania si Franta, precum si cererea din alte tari Occidentale au facut ca exporturile sa depaseasca in unele luni 25.000 de masini, compensand vanzarile interne care nu au trecut de 5.000 de masini lunar. Dacia a crescut productia in primavara si a reangajat oameni carora initial nu le mai reinnoise contractele.
2. Fenomenul Islanda - Scaderi record pentru o piata auto intrata in Era Glaciara
Marea majoritate a pietelor auto europene au scazut, insa nicaieri prabusirea nu a fost atat de fulgeratoare ca in Islanda, tara in care sistemul bancar a intrat in colaps toamna trecuta. Drept consecinta, foarte putini