In urma cu un an, singurele asteptari de crestere pe piata media, in anul de criza 2009, erau legate de Internet. Dupa 12 luni grele, soldate inclusiv cu prabusirea uneia dintre cele mai importante regii de pe piata, s-a dovedit ca si in cazul mediului online estimarile initiale s-au dovedit gresite. Veniturile din publicitate au scazut, totusi, mai putin decat alte medii, ceea ce a lasat principalilor actori mai mult spatiu de miscare sa se pregateasca pentru 2010 prin parteneriate, investitii sau reorganizari.
In primul semestru, publicitatea online a scazut cu 25% fata de perioada similara din 2008, ajungand la 25,5 milioane de lei, potrivit ultimului studiu ROADS, ce agrega cifrele de vanzari directe ale principalelor companii din domeniu. Studiul precedent, anuntat la mijlocul anului, indica pentru anul trecut o crestere a acestei piete, pana la 72,5 milioane RON. La nivelul intregului an 2009, mai multi reprezentanti ai agentiilor si regiilor online apreciaza ca piata va avea o scadere mai mica decat in primele sase luni, de 15-20%.
Pentru anul viitor, insa, in cazul publicitatii online revin asteptarile de crestere - cu 15-30%. Presiunile la care a fost supusa aceasta piata in 2009, indeosebi din partea televiziunii, ar urma sa se faca simtite si anul viitor, insa, dupa cum spunea in noiembrie Octav Popescu, directorul agentiei Initiative, "mixul de media castigator, in conditiile actuale, este TV+online".
Cum au actionat principalii actori ai pietei online in fata crizei ce a afectat si acest mediu in 2009
Faliment
In iulie a.c., Netbridge Investments (regia de publicitate online Boom) intra in insolventa. Netbridge acumulase datorii fata de mai multi publisheri, inclusiv Gazeta Online, care parasise Boom in favoarea Intact Interactive. In martie, directorul executiv al Boom, Valentin Oeru, parasise compania, urmand