Michael Jackson, Lady Gaga sau Madonna concurează în România cu artişti ca Loredana, Puya şi Cleo Stratan, în topurile de vânzări. Sursa: ReutersSursa: Libertatea
1 /.
O ediţie specială a albumului „Dangerous”, cel de-al optulea material pe care Michael Jackson îl lansa în toamna lui 1991 şi pentru a cărui promovare ajungea în primul său concert la Bucureşti, un an mai târziu, a fost, în acest an, fruntaş pe lista celor mai bine vândute albume în România, la Sony Music. Fără a oferi cifre de vânzări, casele de discuri ro mâneşti arată care au fost cei mai profitabili artişti în 2009.
„Dangerous”, care cuprinde megahituri ca „Black or White”, „Heal the World” ori „In the Closet”, stabilea la acea vreme un record de vânzări şi devansa precedenta performanţă a discului „Bad”, apărut în 1987. De-a lungul carierei sale, megastarul a vândut în jur de 750 de milioane de albume în întreaga lume, iar după deces presa străină specula că albumele sale s-au vândut în nu mai puţin de 9 milioane de copii.
Următoarea poziţie este rezervată divei americane Whitney Houston, cu albumul „I look to You”, lansat în această toamnă în România, după şapte ani de pauză. Pe locul trei se află albumul „She Wolf”, al cântăreţei columbiene Shakira, apărut în luna octombrie a a cestui an.
Controversata Lady Gaga, pe locul întâi, de la debut
Pentru casa de discuri Universal Music, albumul de debut „The Fame”, al nonconformistei Lady Gaga, s-a aflat pe primul loc în topul vânzărilor din acest an. Melodii de pe album - apărut pe piaţă în vara anului trecut - ca „Poker Face”, „Paparazzi” ori „Love Game” au „spart” deja topurile din mai multe ţări. Locurile doi şi trei sunt ocupate de Miley Cyrus - protagonista serialului „Hannah Montana” - cu primul ei disc, numit „Breakout”, respectiv, de Black Eyed Peas, cu albumul „The E.N.D”.