» Centrele comerciale din municipiul Constanta au fost luate cu asalt de catre cumparatori.
» Raioanele de carne sunt goale inca de acum doua zile.
» In ciuda crizei economice, vanzarile au crescut fata de perioada similara a anului trecut.
Apetitul pentru cumparaturi al constantenilor nu a fost diminuat de criza economica. Inca dinaintea Craciunului, marile centre comerciale au fost pline de cumparatori care doreau sa gaseasca bucate pentru masa traditionala si cele mai potrivite cadouri. Dan Anghel, directorul magazinului Carrefour Constanta, declara in acele zile ca vanzarile erau in crestere cu 10% pana la 15% fata de perioada similara a anului trecut. Pe langa alimente, cele mai cautate produse erau electronicele si electrocasnicele. Televizoarele LCD, consolele de jocuri, aparatele de telefonie mobila si cele de fotografiat au fost numai cateva dintre vedetele vanzarilor.
Pentru a contrabalansa efectele crizei, marile lanturi de magazine au venit in aceasta perioada cu promotii extrem de atractive. De cele mai multe ori, acestea s-au tradus prin acordarea de reduceri de pana la 20% din valoarea produsului, constand in vouchere care puteau fi folosite pentru a achizitiona diverse alte produse din magazinele respective. Pentru ca aceste reduceri s-au acordat numai in anumite intervale orare si numarul cumparatorilor a intrecut asteptarile, s-au format cozi impresionante la casele de marcat.
Atac la… carnea de pui
Dupa Craciun, accentul s-a pus pe produsele alimentare. Inca de acum doua zile, in magazine au aparut persoanele insarcinate cu masa de revelion. Daca raioanele cu sucuri si dulciuri au "rezistat" cu bine cererii, nu acelasi lucru se poate spune despre cele de carne de pui si porc. In seara zilei de 29 septembrie, aproape de inchiderea programului, pe rafturile acestor raioane nu se mai gasea absolut