Ultimii doi, un ofiţer şi un cadet, membri unui echipaj multinaţional au fost luaţi de piraţi cu câteva zile înainte de trecerea în noul an.
Veştile despre ultimii doi marinari români răpiţi împreună cu echipajul de pe nava britanică St. James Park sunt destul de puţine şi depind de primul semnal care va fi dat de piraţii somalezi care vor dori începerea negocierilor în vederea eliberării.
„Nu mai avem nicio noutate. Nava este în mişcare şi se aşteaptă ajungerea pe Coasta Somaliei“, a declarat ieri liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN) , Adrian Mihălcioiu.
Nava britanică St. James Park cu 26 de marinari la bord de mai multe naţionalităţi naviga dinspre Spania către Thailanda când a fost capturată în Golful Aden.
Identităţi ţinute la secret
Compania este obligată să informeze regulat familiile navigatorilor, iar oficialităţile aşteaptă veşti.
„Ministerul Afacerilor Externe ţine permanent legătura cu compania proprietară a navei, care poartă discuţiile cu răpitorii, precum şi cu autorităţile britanice. Publicitatea în astfel de cazuri este nocivă, existând riscul să afecteze siguranţa cetăţenilor răpiţi“, precizează şi oficialităţile române.
A 10-a flotă internaţională
În anul 2009, un număr de 24 de marinari români s-au aflat printre capturile piraţilor somalezi. Cei mai mulţi proveneau din Constanţa, dar şi din Tulcea sau Bucureşti, dar de fiecare dată au fost eliberaţi după câteva luni de negocieri.
„China are aproximativ 200 de oameni daţi dispăruţi pentru că nu s-au purtat negocierile, iar uneori navele sunt scufundate. Din fericire, marinarii noştri au scăpat cu bine“, mai spune liderul SLN. El spune că ar fi imposibil ca marinarii români să nu se afle printre aceste cazuri întrucât flota din ţara noastră este cunoscută la nivel internaţional.