Numărul reclamaţiilor la adresa companiilor de asigurări este de ordinul câtorva mii dintre care cele mai multe se se referă la asigurările auto dar, practic, nu există clasă de asigurări care să nu fie inclusă în lista reclamaţiilor. Capital. ro vă prezintă cele mai frecvente motive de divergenţă între clienţi şi asiguratori, aşa cum rezultă din datele organismelor de control. „Practic, s-au înregistrat reclamaţii referitoare la aproape toate tipurile de asigur
Numărul reclamaţiilor la adresa companiilor de asigurări este de ordinul câtorva mii dintre care cele mai multe se se referă la asigurările auto dar, practic, nu există clasă de asigurări care să nu fie inclusă în lista reclamaţiilor. Capital. ro vă prezintă cele mai frecvente motive de divergenţă între clienţi şi asiguratori, aşa cum rezultă din datele organismelor de control.
„Practic, s-au înregistrat reclamaţii referitoare la aproape toate tipurile de asigurări, fie că vorbim de asigurări auto, de persoane, respectiv de viaţă şi medicale sau asigurări de bunuri”, a declarat pentru capital.ro Petrică Diaconu, director coordonator al Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Bucureşti-Ilfov.
Creştere cu 50% a numărului reclamaţiilor
Problema este că inspectorii de la Protecţia Consumatorilor nu sunt abilitaţi să facă analize de specialitate, ci doar să constate dacă au fost încălcate anumite clauze contractuale, astfel că cele mai multe reclamţii sunt transmise spre rezolvare Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, mai spune Petrică Diaconu.
Conform ultimelor date oficiale disponibile aflate la Dispoziţia CSA, numărul reclamaţiilor la adresa companiilor de asigurări a crescut cu 50%, cele mai multe referindu-se de întârzieri la plată şi chiar la refuzul de a plăti despăgubirea.
„Poliţele auto, respectiv RCA şi CASCO