Dublarea valorii traficului de internet pe telefon a compensat scăderile înregistrate de companiile de profil pe segmentul de voce. În 2009, piaţa telecom a fost împărţită între achiziţia Zapp de către Cosmote, intrarea RCS&RDS pe segmentul de telefonie mobilă şi creşterea spectaculoasă a internetului mobil.
Mai citeşte şi:
VIDEO Nexus One, rivalul lui iPhone
Piaţa telecom a anului 2009 este marcată de scăderi masive pe segmentul de voce din cauza reducerilor de preţuri operate de companiile de telefonie mobilă în lupta pentru reţinerea abonaţilor, dar are şi un câştigător - internetul mobil.
Astfel, traficul de internet mobil a crescut cu mai mult de 50% în primele şase luni ale lui 2009, faţă de sfârşitul lui 2008, potrivit datelor Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM). Numărul conexiunilor broadband mobil a ajuns la 2,4 milioane în primele şase luni, faţă de 1,5 conexiuni existente la finalul lui 2008.
„Baza de clienţi cu abonamente de internet mobil la sfârşitul lui 2009 este dublă faţă de aceeaşi perioadă a lui 2008", arată Dorin Odiaţiu, directorul de marketing al Orange.
În ceea ce priveşte numărul acestora, un studiu Voxline Communication arată că 22%, respectiv 17% din clienţii Orange şi Vodafone folosesc internetul mobil. Vodafone a depăşit 9,5 milioane de utilizatori, iar Orange are 10,6 milioane de clienţi. În 2010, şi Vodafone mizează tot pe internetul mobil, în condiţiile în care, în 2009, numărul abonaţilor este, ca şi în cazul Orange, dublu faţă de 2008.
Iar acest lucru a compensat o parte din scăderile masive pe care le-au suferit cei doi operatori. Vodafone România a raportat în perioada aprilie - septembrie venituri de 486 de milioane de euro, în scădere cu 20% faţă de perioada similară a anului trecut.
În acelaşi timp, Orange a înregistrat în primele n