La nici o lună de la numire, Alexandru Chirilă, noul director al AIT, şi-a înaintat demisia la Ministerul Transporturilor, document care a ajuns deja pe masa ministrului Radu Berceanu.
Chirilă a fost numit în locul lui Daniel Idolu, unul dintre cei mai longevivi directori de aeroport din ţară. Culmea este că, în toate bilanţurile, Aeroportul Timişoara apare ca o societate profitabilă şi pentru care se vor aloca aproximativ 10 milioane de euro pentru dezvoltare.
Surprinzător, noul director a adus acuzaţii grave, dezvăluind că demisia sa este cauzată de situaţia financiară, dar şi de faptul că din banii AIT se hrănesc mai multe firme-căpuşă. Recent, Ministerul Transporturilor a investit cinci milioane de euro pentru extinderea căii de rulare şi extinderea platformei de staţionare a aeronavelor.
VREA SĂ PLECE DIN CAUZA CORUPŢIEI
La 7 decembrie anul trecut, Alexandru Chirilă l-a înlocuit în funcţie pe Daniel Idolu, numit fiind de ministrul Transporturilor. Noul director susţine că situaţia aeroportului este foarte gravă. "Demisionez din cauza celor pe care le-am găsit în această instituţie, a situaţiei economico-financiare şi a faptului că instituţia este complet căpuşată. Fiecare contract trebuie, practic, analizat.
De afară, lucrurile arată frumos, dar, înăuntru, oamenii riscă mâine-poimâine să nu-şi mai poată primi salariul. N-are nici un rost să fac pe poliţistul acum. Chiar nu mai am nervi pentru aşa ceva", a declarat Alexandru Chirilă. La 21 decembrie 2009, noul director declara că, "în ciuda faptului că dăm bine la imagine, avem, ca orice societate comercială pe vreme de criză, probleme cu banii lichizi, cu cash-ul". El s-a arătat nemulţumit şi de stadiul lucrării la construcţia terminalului "Sosiri interne", care, din 2011, va deveni terminalul non-Schengen. El voia să mărească numărul companiilor low-cost