În timp ce posturile din Franţa şi din Marea Britanie aduc venituri consistente la bugetele de stat, TVR se adânceşte tot mai mult în pierderi. Societatea Română de Televiziune (SRTV) a avut în 2009 venituri din publicitate de numai 12 milioane de euro, în scădere cu 38%, dar pretenţiile de la stat au devenit tot mai mari.
Cu câteva zile în urmă, publicaţia „Variety" anunţa că televiziunea publică franceză a reuşit să atragă anul trecut 393 de milioane de euro din publicitate, în creştere cu 51% faţă de estimările autorităţilor.
Este o mare rea- lizare, având în vedere că în ianuarie 2009 a fost interzisă publicitatea în intervalul 20.00 - 6.00. O grea lovitură, mai ales că reclamele din prime-time aduc cele mai importante venituri unei televiziuni. Mai mult, nici criza financiară nu a ajutat industria de media din Franţa.
Şi totuşi, grupul format din patru televiziuni naţionale şi o reţea internaţională de radio şi televiziune a întrecut aşteptările. Cum au reuşit? Fidelitatea publicului şi a investitorilor au adus creşteri ale veniturilor din publicitate. 2011 va fi şi mai dificil pentru France Television pentru că publicitatea va dispărea cu totul de pe canalele publice.
TVR, maşina de tocat bani
Şi postul public britanic o duce bine. Potrivit „The Guardian", autorităţile vor prezenta la finele acestei luni un raport de audit realizat de compania Deloitte, din care reiese că radiodifuzorul public contribuie anual cu 8,5 miliarde de euro la economia Marii Britanii.
Dacă aruncăm o privire în „ograda noastră", la postul public de televiziune, Societatea Română de Televiziune (SRTV) este într-o scădere continuă şi în ceea ce priveşte publicitatea, dar şi audienţa. Chiar şi în vremurile bune, când industria de publicitatea era în expansiune, iar clienţii „aruncau" cu bani în stânga şi-n dreapta, TVR înregistra deficit.
Ultimul an în c