Experţii ANRMAP cer sesizarea Camerei de Conturi pentru a verifica modul de alocare şi utilizare a fondurilor publice de către Primărie în cazul încheierii unor contracte de publicitate
Controlul Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice la Primăria Municipiului Constanţa, care viza „verificarea legalităţii atribuirii, în perioada 2006 - 2009, a contractelor de «Servicii de publicitate/advertising», precum şi legalitatea încredinţării realizării studiului de fezabilitate, a proiectului tehnic şi a execuţiei lucrărilor de urbanizare aferente contractelor de concesiune nr. 38133/15.06.2000 şi nr. 38134/15.06.2000", a scos la iveală o serie de neregularităţi, pentru care instituţia a fost amendată cu suma totală de 45.000 de lei şi s-a cerut sesizarea Camerei de Conturi.
Printre cele mai grave nereguli se numără, potrivit raportului întocmit de agenţii constatatori ai ANRMAP, fixarea unor criterii restrictive de către Primărie, care au condus la licitaţii „cu dedicaţie", câştigate de Telegraf Advertising şi Soti Cable Neptun, cunoscute ca firme ale unor apropiaţi ai primarului Radu Mazăre. În ediţia de ieri, ZIUA de Constanţa a arătat primele concluzii ale raportului ANRMAP, în care au fost incluse constatările privind contractul nr. 85149/27.06.2007, pentru achiziţia de servicii de publicitate radio prin intermediul unei agenţii de publicitate. În ediţia de azi, ZIUA de Constanţa continuă prezentarea constatărilor ANRMAP. Astfel, referitor la procedura de licitaţie deschisă organizată în vederea atribuirii contractului de servicii de publicitate media nr. 70851/09.05.2008, şi aici constatările ANRMAP au fost dintre cele mai interesante. Valoarea estimată totală a contractului era de 3.697.479 de lei, din care, pentru 2008, s-a alocat suma de 504.202 lei, fără TVA. Banii care urmau să acopere investiţia proveneau