Andrei Schonberger a plătit 2.500 de euro pentru o mașină care a costat 4.000 de euro, bani pe care speră să-i recupereze în justiţie. Împreună cu Automobil Club Român (ACR) şi cu alte cinci persoane, sătmăreanul va da în judecată statul pentru a-și recupera cei 10.556 de lei.
Primul sătmărean care se judecă pentru recuperarea taxei de poluare este Andrei Schonberger. În luna august 2009, acesta și-a cumpărat cu 4.000 de euro, din Germania, un Volskvagen Bora, fabricat în anul 2000, având o capacitate cilindrică de 1.600 cm cubi. Pentru acesta, el a achitat la Direcția Finanțelor Publice o taxă de poluare de 2.500 de euro. „Am rămas șocat când mi-au spus că am de plătit 2.500 de euro, când eu pe mașină am dat 4.000. Cum să plătesc mai mult de jumătate din valoarea autoturismului pe nu știu ce taxă?“, afirmă sătmăreanul. Acesta mai spune că se va lupta în instanță pentru a-și recupera banii. „Înainte să cumpăr mașina din Germania, pe internet am aflat că ar trebui să plătesc vreo 996 de euro, dar până la urmă suma s-a triplat“, a adăugat bărbatul. Alți cinci sătmăreni aflați în situaţia lui Andrei Schonberger primesc asistență juridică pentru a da în judecată statul. Actele pentru proces vor fi înaintate săptămâna viitoare.
„Urmaşa“ taxei de primă înamtriculare
Taxa de poluare este „urmaşa“ celei de primă înmatriculare şi a intrat în vigoare la 1 iulie 2008. Diferenţele dintre cele două taxe au fost explicate de angajaţii Finanţelor Publice din Satu Mare. „Valoarea taxei de poluare este mai mică decât cea de primă înmatriculare cu aproximativ 30 %, sau în unele cazuri, chiar cu 50%. La taxa de poluare se ia în calcul capacitatea cilindrică, emisia de noxe, starea tehnică, rulajul și vechimea mașinii“, a declarat Gavril Cuzdriorean, purtătorul de cuvânt al Direcției Județene a Finanțelor Publice. De cealaltă parte, la taxa de primă înmatriculare