De Virginie Despentes aţi mai auzit cu siguranţă. Cum unde? Păi, este autoarea volumului "Trage-mi-o", pe care posibil să-l fi citit. Filmul cu siguranţă nu l-aţi văzut, pentru că românii noştri, mai pudibonzi din fire, au preferat să nu dea verde intrării producţiei în cinematografe.
Peste tot unde a apărut - atât cartea, cât şi filmul -, lumea a vorbit despre... Suficient pentru a vă stârni curiozitatea?
FEMININ VS MASCULIN. Ce e aşadar cu "Teoria King Kong" (volumul de faţă)? O autobiografie cu mesaj puternic, o provocare pentru a concepe feminitatea altfel decât prin raportare la clasica superioritate masculină. Virginie Despentes atacă fără menajamente trei chestiuni care păreau fumate definitiv: violul, prostituţia şi pornografia. Actorul principal în toate aceste episoade - care ţin decisiv de sexualitate - este, evident, femeia. Povestindu-şi viaţa, autoarea ilustrează un paradox, cel al femeii care nu s-a putut asuma decât călcând în picioare canoanele care i-au fost impuse, respectiv autoimpuse: senzualitatea, supunerea, inocenţa. O carte ale cărei mărturisiri sunt fără doar şi poate şocante atât prin conţinut, cât şi prin aplomb. O scriitoare care îşi trăieşte viaţa cu o libertate de sine halucinantă. Virginie Despentes a marcat în literatura franceză apariţia unei noi generaţii. Ea provine din aşa-numita cultură populară, începând să scrie romane de-abia după ce a exercitat diverse alte meserii, mai mult sau mai puţin convenţionale: maseuză, casieriţă, dansatoare într-un club de strip-tease, cronicară la o revistă pornografică. "Trage-mi-o" a devenit rapid o bombă a mediului literar, mai ales după ce autoarea a fost invitată de celebrul Bernard Pivot în emisiunea sa culturală "Nulle part ailleurs".
VIRGINIE DESPENTES: "Scriu din rândul nasoalelor, pentru nasoale, babe, camionagioaice, frigide, neregulate, neregulabil