COMUNICAT DE PRESĂ
08.01.2010
Furnizorii de servicii de telefonie respectă decizia ANCOM privind informarea utilizatorilor în peste 90% din magazinele controlate
În ultimul trimestru al anului 2009, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a făcut 1.110 controale la punctele de lucru aparţinând unui număr de 28 de furnizori de servicii de telefonie sau parteneri ai acestora, pentru a verifica în ce măsură aceştia îndeplinesc obligaţiile de informare a utilizatorilor impuse de ANCOM prin Decizia nr.77/2009 privind obligaţiile de informare a utilizatorilor finali de către furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului, care a intrat în vigoare pe 14 mai 2009. În peste 90% dintre magazinele controlate se respectau prevederile deciziei ANCOM.
Campania de control s-a desfăşurat în perioada 26 octombrie - 13 noiembrie 2009 în întreaga ţară, conform unor planuri judeţene care au ţinut cont de numărul punctelor de lucru proprii şi partenere ale fiecărui operator. ANCOM a efectuat la nivel naţional 343 de controale la punctele de lucru sau distribuitorii Orange România, 282 la Vodafone Romania, 249 la Cosmote Romanian Mobile Telecommunications, 82 la Romtelecom, 46 la Telemobil, 40 la RCS&RDS, 32 la UPC Romania, 8 la New Com Telecomunicaţii, 5 la Atlas Telecom Network România, câte 3 la Euroweb şi Societatea Naţională de Radiocomunicaţii şi câte unul la Advanced Business Solutions International, Canal S, Combridge, Connet Ro, Datek Telecom, Dial Telecom, Digicom Systems, Idilis, Intersat, Media Sat, Net-Connect Internet, Nevi Telecom, Nextgen Communication, Telcor Communications, Thomas Hook Communications Romania, Trans Tel Services şi Voxility.
În urma acestor controale, ANCOM a constatat 178 de încălcări ale prevederilor impuse furnizorilor de servicii de telefonie în 88 de