Japan Airlines se pregateste pentru ceea ce ar putea fi cel de-al saselea mare faliment din Japonia, in conditiile in care prim-ministrul Yukio Hatoyama a decis sa nu adopte pozitia predecesorilor sai, care au salvat compania de trei ori in ultimii noua ani.
O decizie finala cu privire la viitorul companiei aeriene, cea mai mare din Asia si infiintata in 1951, se va lua in aceasta saptamana, iar intrarea in faliment va urma saptamana viitoare, au declarat trei surse apropiate dosarului.
Ministrul de Finante si cei mai mari creditori ai companiei cu sediul la Tokyo sustin o restructurare in cadrul procedurii de faliment, conform Bloomberg.
Hatoyama incheie astfel jumatate de secol a traditiei instaurata de Partidul Liberal Democrat, cand a decis sa reduca cheltuielile guvernamentale nerentabile, preferand sa aduca firma in faliment decat sa ii acorde credite nelimitate, avand in vedere faptul ca datoriile JAL depasesc 1,5 trilioane de yeni (16 miliarde dolari).
"Este imposibil ca JAL s-ar fi dat faliment in epoca Partidului Liberal Democrat. Decizia rapida luata de catre guvernul Hatoyama este laudabila", a spus Satoshi Yuzaki, analist la Takagi Securities Co din Tokyo.
Compania, condusa de directorul executiv Haruka Nishimatsu, in varsta de 62 de ani, va continua sa efectueze zboruri, a anuntat guvernul.
Japan Airlines se pregateste pentru ceea ce ar putea fi cel de-al saselea mare faliment din Japonia, in conditiile in care prim-ministrul Yukio Hatoyama a decis sa nu adopte pozitia predecesorilor sai, care au salvat compania de trei ori in ultimii noua ani.
O decizie finala cu privire la viitorul companiei aeriene, cea mai mare din Asia si infiintata in 1951, se va lua in aceasta saptamana, iar intrarea in faliment va urma saptamana viitoare, au declarat trei surse apropiate do