De la lansarea în urmă cu o lună, Uniunea Mediatorilor Bancari a soluţionat deja două conflicte dintre clienţi şi instituţiile financiare şi are în desfăşurare alte patru cazuri. Tot mai mulţi clienţi sunt nemulţumiţi în relaţia cu banca. Aceştia pot apela la un mediator bancar pentru a solicita rezolvarea pe cale amiabilă a problemelor.
Creşterea nejustificată a dobânzilor la credite, introducerea unor comisioane sau formulările ambigue din contracte sunt principalele cauze ce generează conflicte între bănci şi clienţii acestora. Multe dintre acestea ajung să se rezolve în instanţă, nemulţumind în cele din urmă una dintre părţi. Sau, în multe cazuri, clientul ajunge să accepte condiţiile impuse de bancă fie că îi convine sau nu.
Citiţi şi:
Sistemul bancar ia nota 8 pentru 2009
Reglementări dure pentru bănci
Două cazuri rezolvate
După mai bine de doi ani de demersuri în vederea înfiinţării unei instituţii de mediere, Uniunea Mediatorilor Bancari din România şi-a început activitatea în urmă cu o lună. A primit opt solicitări de mediere din partea clienţilor cu probleme, iar două dintre acestea au fost deja rezolvate, potrivit reprezentanţilor Uniunii.
În primul caz, banca a acceptat restructurarea unui credit de 35.000 de lei, după ce clientul ieşean a plătit un avans de 10.000 de lei, evitând astfel penalităţile şi ajungerea în instanţă a cazului, cum se doea iniţial. În cel de-al doilea caz rezolvat, o societate de asigurare a acceptat plata către un client din Galaţi a daunei totale pentru o poliţă Casco în urma unui accident. Conflictul dintre gălăţean şi firma de asigurare trena de aproape jumătate de an. Alte patru proceduri de mediere sunt în curs de desfăşurare.
Medierea - cu acordul ambelor părţi
Medierea poate fi solicitată de client sau de bancă, ori de amândouă. Procedura nu poate începe atât timp cât un