Polemica e deja declansata. Pe de o parte avem ancheta Academiei Catavencu, care spune ca in ciuda a 3 reduceri ale costurilor companiilor de asigurari, soferii nu simt nicio ieftinire a pretului politelor RCA. Ba din contra, in unele cazuri acestea se vor scumpi.
De partea cealalta, apropiatii pietei de asigurari sustin ca sunt pe pierdere si ca la fiecare leu incasat, cheltuie 1,49 de lei. Cititorii HotNews au facut si ei calcule din care reies slabiciunile actualului sistem.
"Am 2 masini, un Trabant de 650 cmc si un SUV de 2500 cmc. Asigurarea este de vreo 3 ori mai mare la SUV decat la Trabant", exemplifica cititorul nostru. "Din nefericire, cu Trabantul lovesc un Porche si asiguratorul plateste despagubiri de vreo 25.000 E, iar cu SUV-ul lovesc un Logan si daunele sunt de vreo 5.000 E. Pana aici se vede ca despagubirile n-au nicio legatura cu puterea masinii...
Pentru ca asigurarea este pe masina (in loc sa fie pe sofer), vand SUV-ul ca sa nu intru in "mallus" si-mi iau alta masina mai ieftina, la mana a doua, pe care o inmatriculez pe numele nevestei. Trabantul nu-l mai asigur si mi se va radia din oficiu pentru lipsa asigurare...
M-am scos. Am scapat de masina cu care am facut ditamai paguba si conduc o alta masina care nu e a mea, deci nu conteaza ca am facut 2 accidente si am pagubit societatea de asigurare cu 30.000 E", conchide el in final.
In final, fiecare parte isi are partea ei de dreptate. Si catavencii, care vor sa organizeze un "mars" auto, si asiguratorii care argumenteaza cu necesitatea aplicarii normelor europene si cititorii, care arata cum poti "fenta" asigurarea.
O reactie ferma am avut de la deputatul PD-L Petru Calian, care a declarat intr-o intalnire online cu cititorii nostri, ca urmareste reformarea intregului sistem al RCA. "In opinia mea, intregul sistem RCA trebuie regandit astfel