Constructorul de automobile Dacia, membru al grupului francez Renault, a vândut anul trecut 311.282 de maşini, în urcare cu 20,5% faţă de 2008, însă vânzările din România au coborât cu peste 50%, la 41.862 de autovehicule, compania reuşind totuşi să-şi majoreze uşor cota pe piaţa locală. „Dacia încheie astfel al cincilea an consecutiv în care ritmul de creştere al vânzărilor a fost exprimat în două cifre, fapt care i-a permis să treacă de la mai puţin de 100.00
Constructorul de automobile Dacia, membru al grupului francez Renault, a vândut anul trecut 311.282 de maşini, în urcare cu 20,5% faţă de 2008, însă vânzările din România au coborât cu peste 50%, la 41.862 de autovehicule, compania reuşind totuşi să-şi majoreze uşor cota pe piaţa locală.
„Dacia încheie astfel al cincilea an consecutiv în care ritmul de creştere al vânzărilor a fost exprimat în două cifre, fapt care i-a permis să treacă de la mai puţin de 100.000 de maşini comercializate în 2004, la peste 300 000 de unităţi în 2009”, se arată într-un comunicat al companiei.
Creşterea puternică de anul trecut a vânzărilor a fost determinată în principal de succesul avut în Europa Occidentală, unde compania românească a vândut peste 200.000 de automobile.
În România, Dacia a avut 29% din piaţă
În România, cota de piaţă a Dacia a crescut anul trecut cu 1,5 puncte procentuale, la 28,9%, pe o piaţă auto în scădere cu 53,2%, se mai arată în comunicat.
Pe modele, cel mai vândut automobil al gamei Dacia în România a fost Logan berlină, cu 25.722 de unităţi livrate, urmat de Sandero (inclusiv versiunea Stepway), cu 6.765 unităţi, şi, respectiv, Logan MCV, cu 6.249 unităţi.
Pe piaţa vehiculelor utilitare, Dacia a livrat în România 1.588 unităţi Logan Van şi 1.538 de maşini Logan Pick Up.
Compania a vândut 18.000 de autoturisme prin programul de reînnoire a parcului auto naţi