Piaţa auto din România a coborât pe locul al 14-lea în UE după numărul de înmatriculări de autoturisme noi din 2009, de pe poziţia a 10-a anul trecut. Am fost depăşiţi de Cehia, Suedia, Grecia şi Portugalia, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut anul trecut cu 59,4% pe piaţa românească, la 115.979 de autoturisme, de la 285.489 de unităţi în 2008, potrivit datelor comunicate vineri de ACEA.
România a coborât astfel pe locul 14 în UE şi pe poziţia a treia între cele zece state membre din Europa Centrală şi de Est care au aderat după 2004, fiind depăşită în acest grup de ţări de Cehia, una dintre puţinele pieţe cu creştere în 2009.
Polonia, cea mai mare piaţă auto din grupul ţărilor care au intrat în UE după 2004, a înregistrat în 2009 o creştere de 0,1% a înmatriculărilor de maşini noi, la peste 320.000 de unităţi.
În Cehia, înmatriculările au urcat cu 12,5%, de la 143.600 la 161.600 de autoturisme, situaţia de aici contrastând cu scăderile de până la 80% înregistrate în ţările baltice.
Germania, cea mai mare piaţă din Europa
Germania şi-a păstrat anul trecut titlul de cea mai mare piaţă auto europeană. Numărul de înmatriculări de automobile noi a crescut cu 23,2%, ajungând la peste 3,8 milioane de autoturisme. Saltul spectaculos este pus pe seama programului de reînnoire a parcului auto derulat de guvernul federal.
Italia a înregistrat o scădere de 0,2%, la 2,15 milioane de unităţi, şi a fost detronată de pe locul al doilea în Europa de Franţa, unde înmatriculările de maşini noi au urcat cu 10,7%, la 2,26 milioane de maşini.
Guvernele statelor membre au reuşit să limiteze scăderea pieţei auto UE la doar 1,3% anul trecut, în cele 27 de state membre fiind înmatriculate 14,11 milioane de maşini noi, faţă de 14,3 milioane în 2008.
In