În 2009, producătorul de la Piteşti a intrat hotărât în graţiile clienţilor de pe Bătrânul Continent.
Anul trecut, pe piaţa europeană, au fost înmatriculate 237.912 automobile noi produse de Dacia, cu 29,2% mai mult ca în 2008, evidenţiază statistica publicată astăzi de ACEA (Asociaţia Producătorilor Auto din Europa).
Producătorul de la Piteşti a înregistrat cea mai mare creştere la acest capitol dintre toate mărcile care activează oficial pe piaţa europeană.
Foarte aproape de Dacia s-a aflat Hyundai, marca sud-coreeană bifând anul trecut o ascensiune de 26,6% în comparaţie cu 2008.
Renault, proprietarul Dacia, a încheiat intervalul ianuarie-decembrie 2009 cu un recul de 0,4 procente.
Printre mărcile care au trecut cu bine peste primul an complet de criză s-au mai aflat Fiat (+6,1%), Volkswagen (+4,8%), Ford (+4,1%), Chevrolet (+5,5%), Kia (+5,8%), Alfa Romeo (+8,1%).
Potrivit datelor ACEA, îmatriculările de automobile noi în Europa au scăzut anul trecut cu 1,6%.