Desfăşurat între 11 şi 24 ianuarie, Salonul auto din Motown sau „Oraşul motoarelor” a adus în lumina reflectoarelor mărci de renume ale industriei automobilistice din întreaga lume. Sfârşitul crizei economice a crescut şi interesul vizitatorilor pentru modelele cu propulsie hibridă sau exclusiv electrică.
Un salon de criză, dar şi un semn al speranţei. Aşa ar putea fi definită cea de-a 22-a ediţie a North American International Auto Show (NAIAS) de la Detroit. Noutatea a reprezentat-o secţiunea aparte destinată automobilelor cu propulsie alternativă, denumită „Electric Avenue" („Bulevardul electric").
Cadillac CTS-V Coupe
Ultima creaţie a diviziei americane de la General Motors, Cadillac CTS-V Coupe, aduce în atenţie propulsorul V8 de 6,2 litri, supraalimentat, existent deja pe modelul CTS-V Sedan. Cu o putere de 556 CP şi un cuplu maxim de 747 Nm, cel mai puternic motor din istoria Cadillac face posibilă o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în doar 3,9 secunde. Transmisia bolidului este asigurată fie de o cutie de viteze manuală cu şase trepte, fie de una automată, tot cu şase trepte şi cu dublu ambreiaj.
Ford Mustang GT
Una dintre vedetele Salonului de la Detroit a fost Fordul Mustang GT, cu un motor „big", o unitate V8 de 5,0 litri care dezvoltă 412 CP şi un cuplu de 530 Nm. Noutăţile acestei „fabrici de cai-putere" sunt cele patru valve pe cilindru, precum şi noua tehnologie TI-VCT, plus o nouă axă cu came din oţel forjat. Transmisia este asigurată de o cutie manuală cu şase rapoarte sau de una automată cu şase rapoarte. Consumul comunicat ar fi de numai 9,4 litri la 100 km şi se referă probabil la traseele extraurbane.
Buick Regal GS
"Fratele geamăn" al Opelului Insignia, noul Buick Regal GS este versiunea americană care va primi un motor de patru cilindri de 2,0 litri care produce 255 CP şi un cuplu de 400 Nm. Motorul este