Anul 2010 a debutat cu două mari expoziţii auto contrastante. În timp ce India a fost rampa de lansare a vehiculelor momentului, cele low-cost, în SUA lupta se dă între concepte ale viitorului, alimentate cu energie electrică. În urmă cu câţiva ani, puţini îşi închipuiau că „Auto Expo New Delhi“ ar putea fi considerat un rival al măreţului „North American International Auto Show“ (NAIAS) din inima industriei auto americane, Detroit. Ei bine, criza care
Anul 2010 a debutat cu două mari expoziţii auto contrastante. În timp ce India a fost rampa de lansare a vehiculelor momentului, cele low-cost, în SUA lupta se dă între concepte ale viitorului, alimentate cu energie electrică.
În urmă cu câţiva ani, puţini îşi închipuiau că „Auto Expo New Delhi“ ar putea fi considerat un rival al măreţului „North American International Auto Show“ (NAIAS) din inima industriei auto americane, Detroit. Ei bine, criza care a lăsat urme adânci în bilanţurile marilor producători auto a dus la o situaţie cel puţin ciudată. Multe companii au avut dificultăţi majore în a stabili care dintre cele două evenimente, ambele desfăşurate în ianuarie 2010, trebuie tratat cu mai mare atenţie. Rezultatul lungilor şedinţe de marketing a fost, se pare, o separare clară a exponatelor în funcţie de pieţele de desfacere. Astfel, în timp ce la expoziţia de la New Delhi au fost trimise modele de dimensiuni şi preţuri reduse aflate deja în stadiul de producţie, la NAIAS, standurile au fost umplute cu modele ale viitorului, aşa-numitele concepte şi studii care vor da naştere unor vehicule de serie în anii următori.
Piaţa face showul
Sincopa vânzărilor de maşini din statele cu pieţe mature, ca SUA, Germania, Japonia, Marea Britanie, Franţa, Italia sau Spania, a împins producătorii de autovehicule către găsirea altor pieţe de desfacere. Estul Europei, considerat până de curând un nou El D