Preşedintele francez Nicolas Sarkozy s-a întâlnit cu directorul general al grupului francez Renault, Carlos Ghosn, însă nu a reuşit să obţină un angajament privind concentrarea producţiei noii versiuni a modelului Clio în Franţa, şi nu în Turcia, transmite Reuters. Ministrul Industriei, Christian Estrosi, a încercat să exercite presiuni asupra constructorului auto francez în ultimele zile, astfel încât autovehiculele destinate pieţei franceze să fie produse pe plan local, �
Preşedintele francez Nicolas Sarkozy s-a întâlnit cu directorul general al grupului francez Renault, Carlos Ghosn, însă nu a reuşit să obţină un angajament privind concentrarea producţiei noii versiuni a modelului Clio în Franţa, şi nu în Turcia, transmite Reuters.
Ministrul Industriei, Christian Estrosi, a încercat să exercite presiuni asupra constructorului auto francez în ultimele zile, astfel încât autovehiculele destinate pieţei franceze să fie produse pe plan local, şi a sugerat că statul ar putea chiar să-şi majoreze participaţia la Renault. Statul francez este cel mai mare acţionar al Renault.
Miza discuţiilor dintre preşedinţia franceză şi Renault este locaţia în care va fi produs noul autovehicul Clio 4 începând din 2013. Renault intenţionează să împartă producţia între două fabrici, Flins din Franţa şi Bursa din Turcia. Cea mai mare parte a producţiei este, însă, destinată facilităţilor grupului din Turcia.
Renault a promis că nu va face concedieri în Franţa
Directorul general al Renault, Carlos Ghosn, şi directorul operaţional, Patrick Pelata, au discutat, sâmbătă, mai mult de o oră cu Sarkozy şi Estrosi. Ulterior, aceştia au părăsit palatul prezidenţial Elysee fără a face nicio declaraţie.
Un comunicat al administraţiei prezidenţiale sugerează, însă, că Sarkozy nu a avut succes în a convinge conducerea Renault să dezvolte în Franţa cea mai mare par