Cu toate ca anul fiscal nu este inchis, Publimedia, divizia de publishing a trustului de presa MediaPro, a raportat pentru 2009 o cifra de afaceri de 15 mil. euro, fara a afisa insa si profit, a declarat, pentru Wall-Street, Cosmina Noaghea, directorul companiei.
“Anul fiscal nu este inchis, dar cifra de afaceri in 2009 a fost de 15 milioane euro. Nu a fost vorba de profit anul trecut la nivel de total companie si oricum aceste informatii nu le facem publice”, afirma Cosmina Noaghea (foto).
Printre publicatiile cu cea mai mare contributie la cifra de afaceri a Publimedia se numara Ziarul Financiar, Ce se intampla, Doctore? si PRO TV Magazin.
Urmarirea atenta a costurilor, incercarea de a mari cota de piata si dezvoltarea pe segmentul new media ar putea constitui solutii pentru ca publisherii sa evite pe cat posibil situatia din 2009, an pe care Cosmina Noaghea il defineste scurt: “Criza”. Potrivit estimarilor sale, veniturile atrase de presa scrisa din publicitate s-au contractat cu 50-60%, iar circulatia a scazut cu 30%. Cele mai afectate au fost ziarele.
Cu toate acestea, ziarele si revistele vor continua sa fie cel mai credibil transportator al mesajului publicitar, in conditiile in care oamenii platesc pentru respectivul continut. “Raman esentiale in orice mix de marketing eficient”, completeaza Noaghea.
In schimb, provocarea principala pentru presa scrisa in acest an o reprezinta supravietuirea, considera Cosmina Noaghea. “Vor castiga cei care vor investi in branduri puternice si le vor dezvolta in acord cu preferintele cititorilor. Probabil va fi un an in care vor mai disparea unele publicatii. Nu stiu daca vor fi fuziuni si achizitii”, declara oficialul Publimedia.
Noaghea nu ia in calcul scenarii optimiste sau pesimiste pentru evolutia presei scrise, ci mai degraba un scenariu realist: un declin de 10% pentru circulatie,