Construcţia pasarelei de la Ciochiuţa, care va traversa linia ferată, va fi reluată cel târziu în luna aprilie şi va avea termen de execuţie un an.
Veşti bune pentru şoferii care tranzitează DN 6(DE 70), pe tronsonul Ciochiuţa-Lunca Banului! Autorităţile au decis reluarea lucrărilor. În iarna anului trecut, s-a or¬ganizat o nouă licitaţie, urmând ca în cel mai scurt timp să fie semnat şi contractul de reluare a lucrărilor. Pe lângă pasarela, care este realizată în procent de circa 40%, lucrările mai cuprind şi construcţia unui pod, dar şi rampe care să preia circulaţia din drumul naţional 6. Localnicii, dar şi şoferii care tranzitează destul de des această zonă, aşteaptă cu sufletul la gură reînceperea lucrărilor, dar sunt sceptici în ceea ce priveşte finalizarea lor. “Ar fi bine dacă s-ar apuca de drumul ăsta, că e vai de mama lui, dar eu ştiu dacă o fi aşa?! Şi dacă tot se apucă de el, măcar să-l termine, că de câte ori au început, au abandonat”, ne-a spus Andrei Popescu, un şofer.
Pasarelă, abandonată din 2005
Traficul pe acest segment de drum se desfăşoară, de mai bine de şase ani, în cele mai proaste condiţii, pe un pod provizoriu şi pe o singură bandă de mers, semnalizată cu picheţi. În 2003, la Ciochiuţa au început lucrările la pasarela peste calea ferată, în vederea fluidizării şi creşterii siguranţei în traficul rutier. Acestea au fost însă executate în ritm de melc şi abandonate în repetate rânduri. Firma elenă, care a câştigat licitaţia, a avut la dispoziţie circa 23 milioane de euro, bani europeni, pentru reabilitarea acestui tronson, însă după doi ani a abandonat lucrările, iar contractul i-a fost reziliat. În urma grecilor, a rămas o şosea plină de gropi şi un pod improvizat, impropriu desfăşurării unui trafic rutier în condiţii de siguranţă.
Lucrări, monitorizate de prefect
Cea mai importantă arteră europeană c