In timp ce unele banci au mizat in trecut pe extinderea retelei teritoriale pentru a furniza clientilor produse si servicii bancare, alte institutii de credit s-au axat pe canalele alternative. Afla care a fost strategia bancherilor de la Royal Bank of Scotland pe zona de canale alternative si cand vor lansa Internet Banking pe piata din Romania.
Pe lista principalelor planuri pe care le are RBS Romania pentru inceputul acestui an se afla lansarea serviciului de Internet Banking, alaturi de dezvoltarea, in continuare, a canalelor alternative de furnizare a serviciilor bancare. Costin Stoica (foto), manager canale alternative in cadrul RBS Romania, a explicat, intr-un interviu acordat Wall-Street, care sunt planurile bancii pe aceasta zona de business.
“In primul trimestru din 2010 vom lansa serviciul de Internet Banking, acesta urmand sa vina in completarea serviciilor pe care deja le avem, dar nu le va exclude. Consider ca Internet Banking-ul, de fapt canalele alternative in general, se vor dezvolta in 2010 la nivelul intregului sistem bancar, in timp ce numarul de agentii bancare s-ar putea reduce“, a declarat Costin Stoica.
De asemenea, bancile isi vor dezvolta canalele alternative (parteneri comerciali, bancomate, Phone Banking, Internet Banking sau Direct Debit) in urmatoarea perioada, dar vor cauta sa gaseasca un echilibru intre cost si eficienta, sustine managerul din cadrul RBS Romania, adaugand: “In 2010 canalele alternative se vor dezvolta ca nivel de penetrare in piata. Cu siguranta, mai exista loc de crestere pe piata din Romania pentru Phone Banking si Internet Banking”.
RBS Romania a pus in 2009 un mai mare accent pe tranzactiile efectuate in afara propriilor locatii in ideea de a le oferi clientilor mai multa flexibilitate. Pe lista partenerilor comerciali ai bancii se afla Posta Romana si Praktiker, ceea ce inseamna pentru clienti