Daca ai primit o noua oferta de munca sau planuiesti o schimbare importanta in cariera, in 2010, ai grija sa pleci la drum cu temele facute, daca nu vrei ca urmatorul tau pas sa fie unul in gol.
Cand vine vorba despre o noua mutare in planul carierei, chiar si directorii de rang inalt tind sa cada in aceleasi capcane ca angajatii de rand, facand greseli elementare cu efecte dezastruoase, potrivit unui raport publicat in prestigioasa revista americana Harvard Business Review, citat de CNN.
"Totul se reduce mereu la aceleasi probleme. Cinci greseli au iesit mereu la iveala, indiferent cu cine am discutat", spune Robin Abrahams, unul dintre autorii studiului.
Cercetatorii de la Harvard Business School au intervievat 400 de consultanti si 500 de directori de top din 15 companii multinationale, pentru a afla ca toti tind sa faca aceleasi greseli elementare.
Informatii insuficiente
Raportul arata ca cei care se afla in cautarea unui job, indiferent de functie sau experienta intr-o organizatie, nu acorda suficienta atentie unor aspecte extrem de importante, cum ar fi stabilitatea financiara a noului angajator sau modul in care s-ar putea integra in companie, din punct de vedere al culturii organizationale.
De asemenea, acestora le place sa creada ca descrierea jobului corespunde cu acuratete realitatilor din companie si uita sa aplice o regula de baza ce spune ca un pic cercetare pe cont propriu nu strica niciodata, ci din contra, te poate ajuta sa vezi dincolo de imaginea atent construita a organizatiei.
Goana dupa bani
Parasirea locului de munca din motive strict financiare este rezultatul unei gandiri pe termen scurt, potrivita mai degraba tinerilor studenti si in niciun caz unui om de cariera.
Obtinerea unui salariu mai mare poate reprezenta un argument suficient pe