Parcul auto naţional, care însumează peste patru milioane de autoturisme, s-a îmbogăţit, în 2009, cu 116.000 de maşini noi şi alte 212.000 second-hand. În ciuda contextului economic dificil, parcul auto naţional continuă să crească. Dacă luăm în calcul numai segmentul autoturismelor, la 1 ianuarie 2010, pe şoselele din România circulau deja peste 4,3 milioane de astfel de vehicule. Asta, în timp ce parcul total a sărit binişor de 5,5 milioane de vehicule. Veştile bune se
Parcul auto naţional, care însumează peste patru milioane de autoturisme, s-a îmbogăţit, în 2009, cu 116.000 de maşini noi şi alte 212.000 second-hand.
În ciuda contextului economic dificil, parcul auto naţional continuă să crească. Dacă luăm în calcul numai segmentul autoturismelor, la 1 ianuarie 2010, pe şoselele din România circulau deja peste 4,3 milioane de astfel de vehicule. Asta, în timp ce parcul total a sărit binişor de 5,5 milioane de vehicule.
Veştile bune se termină, însă, în acest punct, întrucât numărul total de autoturisme noi înmatriculate a scăzut, în 2009, cu aproape 60%, până la 116.000 de unităţi. Nici piaţa second-hand, vedeta ultimilor doi ani, nu se poate mândri cu o evoluţie prea bună, aici scăderea fiind însă de doar 29%. Reculul înregistrat de România la capitolul înmatriculări de autoturisme noi este printre cele mai drastice din întreaga Uniune Europeană, numai Țările Baltice reuşind să ne depăşească.
Învingători şi învinşi
În timp ce pieţele unor state precum Germania, Franţa, Austria, Cehia sau Slovacia au revenit la creştere, în special ca efect al programelor de casare, în România, efectul acestei măsuri a fost aproape inexistent.
Dintre cele zece mărci care s-au clasat în 2009 în topul vânzărilor de autoturisme, numai şase au înregistrat scăderi mai mici decât piaţa, majorându-şi astfel şi cota: Dacia, Volkswagen, Renault, Ford, H