Afacerile CFR SA au scăzut în primele 11 luni ale anului trecut cu circa 7%, ajungând la 976,583 milioane lei, în timp ce, în perioada similară din 2008, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 1,04 miliarde lei. În ceea ce priveşte pierderile înregistrate în intervalul ianuarie-noiembrie 2009, acestea au fost de 648,664 mil. lei, în creştere cu 34,2% faţă de aceeaşi perioadă din 2008, când acestea s-au ridicat la 483,277 mil. lei.
Reprezentanţii companiei feroviare au declarat, pentru NewsIn, că în funcţie de alocaţia bugetară de care va beneficia în acest an CFR SA, principalele priorităţi le constituie continuarea lucrărilor şi finalizarea lucrărilor de proiectare pe tronsoanele existente pe Coridorul IV paneuropean, respectiv lucrări în curs de execuţie pe secţiunile Bucureşti - Feteşti (finanţare de la bugetul de stat), Feteşti - Constanţa (finanţare ex-ISPA), Câmpina - Predeal (finanţare ex-ISPA).
Proiectele cuprind şi infrastructura adiacentă podului Calafat - Vidin (finanţare ex-ISPA) şi proiectarea tehnică în curs de desfăşurare pe secţiunile Braşov - Simeria şi Simeria - Curtici.
"Astfel, este necesară demararea procedurilor de licitaţie pentru lucrări pe secţiuni ale Coridorului IV (după finalizarea proiectelor tehnice), cu finanţare din cadrul POS-T (fonduri de coeziune, de la BEI şi de la bugetul de stat) Simeria - Coşlariu, Curtici - Radna, Coşlariu - Sighişoara", susţin reprezentanţii CFR SA.
Proiectele vizează şi reabilitarea podurilor dunărene Feteşti şi Cernavodă, începerea proiectului pilot ERTMS pe un tronson al Coridorului IV (licitaţii şi începerea lucrării), cu finanţare în cadrul POS-T.
"Alte proiecte finanţate din fonduri de dezvoltare regională sunt modernizarea unor staţii de cale ferată importante din România (16 staţii), reabilitarea unor staţii de cale ferată importante din România (cinci staţii), reabi