Cu un ecran tactil de 24 cm, conexiune Wi-Fi şi HSDPA şi deschidere totală către aplicaţiile din App Store, tableta iPad pare o combinaţie între un iPod Touch şi un iPhone mai mare. Preţurile pentru iPad variază între 499 şi 829 de dolari.
Prezentat de însuşi "magicianul" Steve Jobs (preşedintele Apple), cel mai aşteptat gadget din ultimele 12 luni nu este chiar magic. Cel puţin în prezentarea de la distanţă via internet. Asta şi pentru că în lipsa oricăror informaţii din partea producătorului, până în momentul prezentării, fanii din toată lumea s-au lansat în tot felul de fantezii high-tech, totul culminând cu... ecran flexibil.
iPad are un ecran tactil de 9.7 inci (rezoluţie 1024x768), cu aceeaşi unică tastă din bază pe care o regăsim la iPhone. Cântăreşte aproximativ 0.7 kg, are o grosime de 1,25cm, durata de viaţă a bateriei, conform specificaţiilor, este de 10 ore. iar clipurile video (inclusiv YouTube) pot fi urmărite în HD. Pentru a răspunde solicitărilor utilizatorilor, producătorii au echipat tableta cu un procesor special: Apple A4 chip la 1GHz.
ENTERTAINMENT
După cum a fost prezentat de Jobs, iPad este un dispozitiv destinat, în principal, navigării pe internet, mail-urilor, rulării de fotografii, consumului de muzică, jocurilor video (cu îmbunătăţiri în experienţa tactilă). iPad poate rula softurile disponibile deja pentru iPhone, App Store oferind în prezent peste 140.000 de aplicaţii.
iPad nu este un e-reader, dar are o aplicaţie prin care poate deveni un e-reader de referinţă. Este vorba de iBooks (costă 10$) şi include iBookstore, un fel de librărie (cu rafturi virtuale) din care poţi cumpăra şi descărca volume în format electronic pentru a le citi pe ecran cu o rezoluţie excelentă.
Pentru a te apropia de răsfoitul tradiţional, softul oferă "iluzia" paginilor întoarse cu degetele. @N_P