United Romanian Breweries Bereprod (URBB), producatorul brandului de bere Tuborg, a raportat o crestere cu 15% a cotei de piata in volum in 2009, pana la 9,5%, iar reprezentantii companiei sustin ca vanzarile sunt similare atat in volum, cat si in valoare cu cele din 2008.
Producatorul Tuborg, cu afaceri de 93 mil. euro in 2008, este astfel prima companie din industria berii care nu raporteaza un declin al vanzarilor in anul in care consumul de bere s-a redus cu cel putin 15%, potrivit ultimelor date disponibile.
"Desi a fost cel mai dificil an pentru majoritatea industriilor, am crescut vanzarile incercand sa nu tinem cont de criza financiara. Am promovat in continuare marcile, am imbunatatit siste-mul de distributie si am avut mai multi oameni in teren", a declarat Shachar Shaine, presedintele URBB.
Astfel, pe o piata estimata la 16-16,5 milioane de hectolitri de bere anul trecut, producatorul Tuborg a vandut 1,6 milioane de hectolitri de bere potrivit calculelor ZF, in conditiile in care si-a majorat bugetul de investitii in marketing cu 15% in lei comparativ cu anul anterior, potrivit reprezentantilor companiei.
Chiar daca multe hoteluri si restaurante s-au inchis anul trecut, ca urmare a dificultatilor financiare pe care le-au intampinat, URBB a mizat pe tendinta generala de crestere a consumului acasa, care a determinat o evolutie mai pronuntata a vanzarilor in marile retele de magazine sau in magazinele de cartier, cele mai mari cresteri inregistrandu-le marcile Tuborg si Skol. Mai mult de atat, s-au simtit diferente si in preferintele de consum, clientii migrand catre segmentele inferioare, de la super-premium la premium sau de la premium spre mainstream.
United Romanian Breweries Bereprod estimeaza pentru acest an o crestere in ceea ce priveste volumul de bere cu 8%, avans sustinut si de investitiile bugetate pentru 2010.
"