Divizia germana a General Motors pare a fi atat de importanta pentru consiliul director al companiei, incat acesta a ales sa sfideze Guvernul si chiar propriul sau presedinte, insistand sa pastreze Opel, in ciuda tuturor problemelor sale.
Intr-adevar, cele 1,9 milioane de unitati vandute, in ultimii 10 ani, arata ca Opel poate avea un cuvant important de spus, insa cei 3,9 miliarde de dolari pierduti in trei ani consecutivi, pana in 2009, atarna greu in balanta, scrie revista Forbes.
Costurile de productie sunt mult mai ridicate in Germania, insa si alti producatori de masini se confrunta cu aceleasi probleme si reusesc sa le depaseasca. Volkswagen, Fiat si Ford Europa au produse similare si clienti asemanatori, insa reusesc sa castige, in timp ce Opel pare ca nu-si gaseste solutiile.
In timp ce principalii sai competitori s-au dezvoltat, cumparand branduri si companii din tari in care costurile de productie sunt mai scazute, Opel a rams in expectativa si a pierdut, pentru moment, orice sansa de a-si extinde afacerile.
Volkswagen a cumparat Skoda si SEAT, din Cehia si Spania, Renault a cumparat Dacia, din Romania, iar Fiat a indraznit sa cumpere Chrysler, din Statele Unite. In tot acest timp, Opel a ramas cu mainile-n san, lipsind de la impartirea cascavalului.
In continuare, rivalii s-au concentrat pe producerea unor masini mai scumpe, ce aduc si profituri mai mari. Volkswagen a dezvoltat la maxim brandul Audi si a cumparat Bentley. Si de aceasta data, Opel a tacut.
Pentru ca prezenta pe o singura piata nu mai poate garanta nimanui un profit considerabil si constant, competitia s-a indreptat rapid spre noi orizonturi. Fiat are vanzari record in Brazilia iar Volkswagen a dat lovitura in China, in timp ce Opel priveste.
Chiar daca nu suna la fel de bine, camioanele, furgonetele si dube