Un habitaclu spaţios, ce poate primi şapte pasageri într-o linişte surprinzătoare pentru un off road. Foarte sprinten, în ciuda masivităţii. Commander nu are legătură prea mare cu spiritul cazon al mărcii. Vârful de gamă al Jeep este orientat mai mult spre corpul ofiţerilor de Stat Major decât spre zona trupeţilor.
Primul contact cu Jeep Commander este destul de inhibant, mai ales dacă eşti obişnuit preponderent cu SUV-uri compacte de factură europeană sau asiatică.
Jeep propune un model full size, de aproape 5 metri lungime, cu un ampatament impresionant şi o poziţie de condus ce te fac să te simţi ca într-un tanc. Adică în siguranţă, dar şi uşor dominat de capota lungă a motorului, bordul masiv şi volanul de mari dimensiuni. Până la urmă te acomodezi fără probleme. Maşina are dimensiuni gigantice, însă oferă confort şi rafinament incredibil pentru un off road generalist.
CUM ARATĂ?
La senzaţia de protecţie excesivă faţă de mediul înconjurător contribuie geamurile cu decupaj inferior foarte înalt. Practic este vorba de proporţiile între înălţimea panourilor uşilor şi înălţimea geamurilor laterale, raportul între aceste două dimensiuni avantajând mai mult partea „de tablă" a caroseriei.
Finisarea bordului este destul de cazonă, însă aici Jeep merge mult pe conceptul de eficienţă, în sensul că odată murdărit, interiorul trebuie să se cureţe foarte rapid şi fără bătăi de cap. O simplă cârpă şi nişte apă trebuie să fie îndeajuns pentru a lua praful de pe bord. Din acest motiv avem suprafeţe drepte, plastice cu puţine striaţii şi o tapiţerie din piele tratată cu oxid de crom, care ar putea fi curăţată şi cu furtunul.
CUM MERGE PE ŞOSEA?
Pe şosea Commander este deosebit de plăcut în utilizare. Cel mai important atu al său este motorul, un exemplu de turbodiesel incredibil de silenţios şi foarte rapid în reacţii. Dacă ţii con