Seara trecuta, la ora 20.00, Steve Jobs lansa la San Francisco ultimul gadget Apple: tableta iPad. In asteptarea acestui moment, sute de mii de oameni au scris, cautat si devorat informatii despre probabil cel mai bine promovat gadget pe care Apple l-a lansat pana acum. Wall-Street va ofera o trecere in revista a buzz-ului facut de iPad pe Twitter, Facebook, YouTube si nu numai.
In noiembrie 2007, un utilizator de YouTube cu ID-ul CapriPrimal posta un filmulet despre un gadget imaginaral Apple – o combinatie intre iPhone si MacBook, cu dimensiuni mai generoase decat iPhone-ul, ecran multi-touch, optiune pentru videoconferinte, Wi-Fi si camera de 5 megapixeli. iPad-ul lansat ieri de Steve Jobs pare construit dupa imaginatia acestui utilizator. Doar ca are in plus “cea mai buna experienta de web surfing pe care ai avut-o vreodata”, acces direct la iTunes, iBooks si jocuri.
La sfarsitul zilei de ieri, YouTube afisa 862 de rezultate la o cautare dupa cuvantul “iPad”. Fani si critici isi postasera pe site filmulete in care isi dadeau cu parerea despre noua lansare, despre care ar fi cea mai potrivita denumire a gadget-ului (intre iPad, iSlate si iTablet), dar si glume despre cum ar fi sa coboare Steve Jobs din cer si sa citeasca cele 10 porunci de pe iPad.
Filmulete mai vechi, din toamna lui 2009, aratau poze in premiera, “sustrase” din interiorul companiei. De altfel, potrivit brandrepublic.com, Apple ar fi apelat la avocati pentru a stopa scurgerea de informatii despre noul sau produs, dupa ce un blog din Sillicon Valley oferea pana la 50.000 de dolari pentru poze si informatii cu cea mai noua creatie a lui Steve Jobs. Alte voci spun ca Apple a diseminat intentionat informatii despre iPad inainte de lansare, pentru a genera buzz.
Insa de departe cea mai efervescenta platforma sociala in pragul lansarii iPad a fost Twitter. La ora locala 21.30, cele