Chiar din primele zile ale anului, unele autorităţi din subordinea Primăriei Constanţa, invocând faptul că duc lipsă de specialişti, au trecut la recrutări.
Astfel, potrivit unui anunţ publicat în mass-media locală dar şi pe site-ul Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte venituri ale Bugetului Local în 25 noiembrie 2009, pe 11 şi 13 ianuarie 2010 s-au desfăşurat două concursuri de ocupare a unor funcţii vacante, unul de promovare în funcţii publice de conducere iar altul de recrutare, tot pentru ocuparea unor posturi asemănătoare. Chiar dacă autorităţile locale şi judeţene au primit şi în 2010 interdicţia de a-şi angaja noi oameni, conducerea SPIT Constanţa a găsit o portiţă prin care îşi poate ocupa funcţiile vacante nestingherită, încadrându-se perfect în cadrul legal.
În baza art.22, alin 2 şi 3, din Ordonanţa de Urgenţă 34/2009 este specificat faptul că făcând excepţie de la prevederile primului aliniat din articol - referitor la suspendarea ocupării prin concurs sau examen a posturilor vacante din autorităţile şi instituţiile publice - „ordonatorii principali de credite, în cazuri temeinic justificate, pot aproba ocuparea unui procent de maxim 15% din totalul posturilor ce se vor vacanta după data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, numai în condiţiile încadrării în cheltuielile de personal aprobate prin buget". Aşadar, conducerea SPIT a profitat de această prevedere a ordonanţei şi şi-a asigurat personalul necesar. Astfel, în urma concursurilor din 11 şi 13 ianuarie au fost ocupate, prin promovare, funcţiile de şef al serviciului de constatare şi control şi cel de şef birou resurse umane, şi prin recrutare cel de şef birou la Biroul de Achiziţii Publice şi cel de şef de serviciu pentru Agenţia Fiscală nr.5. Chiar dacă la funcţiile din urmă ar fi putut avea acces şi persoane din exterior, potrivit informării celor de la SPIT p