Răufăcătorii inventează noi metode prin care fraudează abonaţii reţelelor de telefonie mobilă. Aproximativ 100 de arădeni au cerut ajutorul poliţiştilor în anul 2009, după ce au căzut victime operatorilor falşi de telefonie mobilă.
Persoanele înşelate au reclamat faptul că primesc apeluri de la numere necunoscute, în care li se solicită confirmarea telefonică a plăţii facturii curente. Aşa zişii operatori se folosesc în 90 la sută din cazuri de numele reţelei de telefonie mobilă „Cosmote”, prezentându-se foarte politicos.
„Am fost informată de faptul că nu mi-am achitat ultima factură telefonică şi că numărul de telefon urmează să-mi fie suspendat definitiv”, povesteşte Irina Farcaş, una din vicitme. Operatorul i-a cerut femeii să tastez un cod, iar ca urmare viitoarea factură s-a triplat. „Avem multe cazuri de acest gen la nivelul judeţului Arad, pe care încercăm să le finalizăm. Arădenii trebuie să înveţe să nu mai dezvăluie niciun fel de date necunoscuţilor”, a declarat Camelia Tuduce, purtător de cuvânt la IPJ Arad.
Tentative de fraudă extinse şi online
Claudiu Covaci din Arad spune că a primit chiar şi pe adresa de e-mail mesaje prin care a fost informat de către „Cosmote” că a câştigat credit în valoare de 10 euro. „Am primit pe email un mesaj cum că aş fi câştigat 10 euro credit. Pentru a intra în posesia premiului eram rugat să tastez pe telefonul mobil codul de reîncarcare. Am făcut treaba asta pentru că mesajul părea autentic şi nu mi-a trecut prin cap nicio secundă că ar putea fi o escrocherie. Consecinţele le-am suportat la următoarea factură”, povesteşte arădeanul.
Cum să eviţi înşelătoria
Operatorii de telefonie mobilă recomandă abonaţilor să fie rezervaţi când li se cer date de identitate. „Îi rugăm pe clienţi să nu dezvăluie nimănui datele personale sau să introducă pe telefonul mobil diferite coduri car