Dacă presa pune reflectoarele pe cea mai înaltă clădire din lume, tu aruncă-i o privire... celei de-a doua! Mai ales că se află în cel mai controversat stat insular din lume.
De la începutul lunii ianuarie, când cea mai înaltă clădire din lume, Burj Khalifa, a fost inaugurată cu 10.000 de artificii - cam 1.200 pentru fiecare metru de beton şi sticlă - nu pot să mă mai gândesc la capitala taiwaneză Taipei fără să-mi vină în minte o celebră reclamă americană de pe vremuri. Avis, cel de-al doilea jucător de pe piaţa închirierilor de maşini din SUA, după Hertz, crease în 1963 o campanie care şi-a adjudecat un loc fruntaş în istoria advertisingului.
Multipremiatul slogan creat de Doyle Dane Bernbach suna cam aşa: „Noi suntem doar pe locul al doilea, aşa că ne străduim mai mult să-ţi fim pe plac şi nu ne culcăm niciodată pe-o ureche. Alege-ne pe noi! Şi coada de la ghişeele noastre e mai mică!". Mai subtil, dar la fel de eficient, şi Taiwanul - sau „Republica China", cum este titulatura oficială a ţării care se consideră „adevărata" Chină naţionalistă - şi-a jucat cu măiestrie cea mai importantă carte. Taipei 101, devenită acum cea de-a doua clădire din lume ca înălţime - la 509 metri - a atras cu 12% mai mulţi turişti în 2009 faţă de 2008, transformând Taiwanul în „regina" turismului asiatic. Principalul stimul a fost o campanie atent orchestrată, cu mesaj subînţeles către Dubai: „Ştim că veniţi din urmă cu Burjul vostru, aşa că batem fierul cât e cald".
Deşi Taipei 101 - o bijuterie arhitectonică în formă de nuia de bambus, proiectată să reziste la taifunuri şi cutremure - rămâne atracţia principală a capitalei taiwaneze, cei aproape patru milioane de turişti care sosesc anual din diverse părţi ale lumii au parte de o întreagă panoplie de surprize. Licori din sânge de şarpe, bijuterii din jad la preţuri de nimic şi focuri de artificii la memorialu