Într-un singur an, produsele 100% naturale au evoluat de la moft la necesitate şi medicamen. Acum sunt la mare căutare şi în Ploieşti.
Magazinele axate exclusiv pe comercializarea de alimente, cosmetice şi tratamente BIO au fost primite, iniţial, cu reticenţă la Ploieşti. Oamenii nu erau familiarizaţi cu noul concept, dar şi din cauza preţurilor, mai mari faţă de cele ale produselor similare din magazinele obişnuite. "Nici acum nu aş putea spune că ploieştenii sunt în top, aşa cum se întâmplă în Ardeal. Nu este nici ca în Capitală, unde modul de viaţă bio a devenit un trend şi nu neapărat o convingere personală. Dar sunt în Ploieşti mulţi clienţi fideli, dar şi foarte mulţi curioşi care ne trec pragul", ne-a spus Laurenţia Stănescu, managerul magazinului bio Raid Natura din Ploieşti. Clienţii acestor magazine fac parte din categoria celor cu venituri peste medie, date fiind preţurile mai mari ale unora dintre produse, vârstnici care au renunţat la medicina alopată, alergici, diabetici, persoane cu diverse afecţiuni sau... străini în trecere prin oraş. Reţeta anti-criză Într-un singur an, ca urmare a solicitărilor, magazinele bio şi-au diversificat mult oferta, iar uneori furnizarea de produse se face exclusiv pe comandă. Secretul prin care stilul bio sfidează criza sunt educaţia realizată clientului şi fidelizarea prin calitate. Produsele din magazine au pliante de prezentare, mai ales că aici se găsesc şi ingrediente necunoscute românilor, cum ar fi amaranthul, din care se prepară o făină ce conţine mai mult fier şi calciu decât grâul sau quinoua, o pseudocereală foarte apreciată de incaşi pentru faptul că are atât de multe proteine încât poate înlocui carnea. Degustările periodice şi un zâmbet larg şi sincer au făcut şi ele parte din reţeta anti-criză a afacerii. Legume crescute fără tratamente chimice, pâine fără aditivi de creştere, ceaiuri din culturi