Exerciţiu de deturnare de fonduri: un consilier superior al direcţiei de cultură cu o soţie acţionar majoritar la o firmă autorizată prin învăluire pentru cercetarea monumentelor istorice. Un director de Direcţie prieten, un director de Muzeu prieten. Poate şi alţi prieteni. Condiţiile necesare şi suficiente ca o lucrare de cercetare arheologică de interes naţional să fie contractată nu de Instituţia care are în dotare o sumedenie de arheologi, recomandată prin aviz ministerial, ci de un srl cu un singur arheolog angajat.
Autostrada "Soarelui" şi şoseaua de centură a oraşului Constanţa, coridorul IV Pan European. La momentul acesta mai este de construit tronsonul Cernavodă - Constanţa, lucrare care a fost câştigată de constructorul FCC/Astaldi în 2008, în urma unei licitaţii organizate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR).
AVIZ MINISTERIAL ELUDAT PRIN "VARIANTA OCOLITOARE"
Constructorul urma a găsi un antreprenor pentru lucrările de arheologie preventivă pentru care CNADNR obţinuse din 2005 de la Ministerul Culturii şi Cultelor (MCC) aviz favorabil, cu condiţia ca acestea să fie efectuate de Muzeul de Istorie şi Arheologie Constanţa (MINAC - n.r.) pentru tronsonul Medgidia - Constanţa şi cu Institutul de Arheologie "Vasile Pârvan" Bucureşti pentru tronsonul Cernavodă - Medgidia.
După obţinerea avizului, timp de doi ani, toţi arheologii muzeului constănţean au periat zona de trecere a autostrăzii şi şoselei de centură identificând 24 de puncte în care a apărut material arheologic la suprafaţă. Pe baza acestei evaluări, în februarie 2008, MINAC a calculat un deviz estimativ pentru cele 24 de puncte, acesta ajungând la suma de 6.135.380 lei (61 de miliarde lei vechi), fără a fi luate în calcul eventualele puncte ce puteau apărea pe parcursul săpăturilor.
O AFACERE NEAOŞĂ
Cu ajutorul