Şase modele care costă cel puţin un milion de euro domină cel mai recent top alcătuit de revista ”Forbes”.
1 /. Bugatti Veyron, favorita miliardarilor, ocupă ”doar” poziţia a doua, în urma unui bolid suedez aproape unicat (Koenigsegg Trevita), comercializat cu 1,58 milioane de euro.
Koenigsegg Trevita, bolidul suedez fabricat într-o serie ultra-limitată de trei exemplare şi care costă 1,58 de milioane de euro, este ceea mai scumpă maşină din lume aflată în producţie, remarcă ”luxuo.com”.
Koenigsegg deţine şi recordul celor mai multe prezenţe în topul zece alcătuit de revista ”Forbes”– cu trei modele.
Koenigsegg Trevita este o versiune specială a modelului CCXR (prezent şi el în Top 10, pe locul şapte), care se remarcă nu atât prin cei 1.018 cai-putere dezvoltaţi de motorul V8 supraalimentat, ci graţie tehnologiei speciale folosite la fabricarea caroseriei din fibră de carbon.
Datorită acesteia, maşina suedeză pare decorată cu milioane de diamante strălucitoare atunci când este inundată de razele soarelui.
Bugatti Veyron, automobilul fetiş al miliardarilor, ocupă doar poziţia a doua în această ierarhie. Decapotabilul Grand Sport, lansat anul trecut (şi care va fi produs în 150 de exemplare), atinge o viteză maximă de 404 km/h.
În treacăt fie spus, Bugatti nu deţine nici recordul de viteză. Acesta apariţie automobilului clasat pe locul zece, SSC Ultimate Aero (preţ: 530.960 de euro), care a fost cronometrat cu 414,31 km/h.
Un alt model decapotabil, Pagani Zonda Cinque Roadster, completează podiumul. Numai cinci exemplare vor fi construite – de unde şi particula ”Cinque”, care apare în nume – fiecare valorând 1,29 de milioane de euro.
Cele mai scumpe maşini din lume aflate în producţie
1. Koenigsegg Trevita –1.580.000 euro
2. Bugatti Veyron 16.4 Grand