Precizări MAE privind monitorizarea situaţiei cetăţeanului român aflat la bordul navei „Filitsa”
Afirmaţiile conform cărora autorităţile române l-au neglijat pe cetăţeanul român aflat la bordul navei „Filitsa” sunt profund neadevărate şi aduc prejudicii nu numai MAE, ci şi familiei cetăţeanului român, care a trecut printr-o perioadă extrem de dificilă.
MAE a urmărit situaţia vasului răpit imediat după producerea răpirii şi a respectat întru totul procedurile internaţionale în astfel de cazuri. Ambasada României la Atena a păstrat permanent legătura cu familia cetăţeanului român, informând-o de fiecare dată când existau date referitoare la evoluţia situaţiei.
Pe durata perioadei în care nava „Filitsa” a fost sechestrată, MAE nu a primit niciun fel de solicitare din partea vreunei organizaţii neguvernamentale sau vreunei societăţi media cu privire la situaţia cetăţeanului român aflat pe navă. Ca întotdeauna, în cazul în care ar fi existat astfel de solicitări, MAE ar fi răspuns cu promptitudine şi ar fi dat publicităţii acele informaţii care nu ar fi periclitat situaţia cetăţeanului român, pentru o corectă informare publică.
Ca normă generală de conduită, Ministerul Afacerilor Externe acţionează pentru a-i ajuta pe românii aflaţi în situaţii dificile. Responsabilitatea este de a proteja interesele acestora şi nu de a crea ştiri pe seama lor, mai ales în condiţiile în care asemenea acţiuni de publicitate ar putea să le creeze prejudicii sau ar dăuna integrităţii fizice a acestora.
Ministerul Afacerilor Externe a fost preocupat de rezolvarea situaţiei cetăţeanului român aflat pe „Filitsa”, iar prin intermediul Ambasadei României la Atena, a păstrat legătura permanentă cu autorităţile elene şi cu firma care a contribuit la negocierea eliberării navei şi a echipajului. Prin legătura nemijlocită a MAE cu celelalte autorităţi cu responsabi